فروم ایرانی ها

ساخت وبلاگ
[تصویر: 95-02-3jnews39427.jpg]

سرمربی پرسپولیس می گوید برای فصل جدید قول قهرمانی نداده است.

به گزارش خبرآنلاین؛ برانکو ایوانکوویچ سرمربی پرسپولیس قرارداد خود را تمدید کرد و دوباره در کنار قرمزها خواهد بود. این مربی امسال تا لحظه آخر در کنار تیمش برای قهرمانی جنگید و سرانجام جام به استقلال خوزستان رسید.

برانکو در پاسخ به این سوال که هدفش در فصل آینده چیست و آیا قول قهرمانی داده است، به خبرورزشی می گوید: «فصل آینده برای سه جام تلاش می کنیم اما نه امسال قول قهرمانی دادم، نه برای سال بعد.»

فروم ایرانی ها...
ما را در سایت فروم ایرانی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی irforum بازدید : 177 تاريخ : سه شنبه 28 ارديبهشت 1395 ساعت: 18:20

 بررسی‌ها نشان می‌دهد بین 25 تا 30 درصد زنان در دوران بارداری خروپف می‌کنند. نتیجه مطالعه جدید منتشر شده در مجله خواب حاکی از آن است که 35 درصد زنان سه تا چهار بار در هفته یا هر روز حین خواب خروپف می‌کنند. علاوه بر این، 26 درصد زنان تنها در دوران بارداری دچار این حالت می‌شوند.

خروپف کردن زمانی اتفاق می‌افتد که مجرای هوای فوقانی سست شده و بخشی از آن مسدود می‌شود. در این شرایط وارد شدن جریان کافی هوا به دهان و بینی سخت انجام می‌شود. همچنین دلایل متعددی وجود دارد که موجب می‌شود خروپف کردن در دوران بارداری شایع باشد.

با رشد جنین در رحم مادر به پرده دیافراگم فشار وارد می‌شود که در این شرایط نفس کشیدن به خودی خود سخت می‌شود و فرقی نمی‌کند در حال خوابیدن یا مشغول به انجام کاری باشید.

همچنین سطح بالای هورمون‌ها به خصوص استروژن باعث می‌شود غشای مخاط و مجرای بینی متورم شود. علاوه بر این حجم خون تا 50 درصد افزایش می‌یابد که در نتیجه رگ‌های خونی باز شده و غشای بینی ورم می‌کند.

در 30 سال گذشته میزان خروپف کردن در میان زنان بیشتر شده است. یکی از دلایل آن اضافه وزن پیش از شروع بارداری یا بالا رفتن وزن در پایان این دوران است. در واقع بافت اضافی اطراف گردن به خروپف کردن منجر می‌شود. طبق اعلام مرکز کنترل و پیشگیری امراض آمریکا، بیش از 50 درصد زنان باردار دچار اضافه وزن یا چاق هستند.

یکی دیگر از دلایل خروپف کردن در دوران بارداری که معمولا نادیده گرفته می‌شود فاکتور استرس است. استرس بر تنفس تاثیر گذاشته و نفس کشیدن نیز بر خرخر کردن اثر می‌گذارد. هر گونه از فشار و استرس از جمله روانی، جسمی و احساسی یا حتی فشارهای گوارشی ناشی از خوردن میزان زیادی مواد خوراکی می‌تواند میزان تنفس را افزایش دهد. این افزایش که با سست شدن ماهیچه‌های گلو به هنگام خواب همراه است خروپف کردن را به دنبال دارد.

پزشکان با بیان اینکه این عارضه ممکن است در زنان باردار وضعیتی موقتی باشد اظهار داشتند: نباید این موضوع بی‌اهمیت گرفته شود. زنانی که در این دوران خروپف می‌کنند در معرض ابتلا به فشارخون بالا، خستگی، پری اکلامپسیا و تولد نوزادانی با وزن پایین هستند. همچنین زنانی که در این دوران دچار عارضه خروپف کردن می‌شوند بیشتر احتمال می‌رود فرزند خود را به روش سزارین به دنیا آورند.

روش‌های متعددی وجود دارد که با کمک آنها می‌توان از بروز عارضه خروپف کردن در این دوران پیشگیری کرد یا آن را متوقف ساخت که به شرح زیر است:

 آگاه بودن به علائم این عارضه

 پایین آوردن وزن

3- تغییر در نحوه تنفس: سعی کنید از راه بینی نفس بکشید. در صورتی که در این شرایط احساس تنگی نفس می‌کنید از دهان خود استفاده کنید اما به آرامی نفس بکشید.

4- تغییر در وضعیت بدن هنگام خواب: خوابیدن به سمت چپ بدن هم به جریان خون مطلوب کمک می‌کند و هم موجب می‌شود فرد به آرامی نفس بکشد.

5- تغییر در زمان خوردن وعده‌های غذایی: مصرف میزان زیادی غذا پیش از زمان خواب بر نحوه خوابیدن تاثیر می‌گذارد. به همین دلیل بهتر است آخرین وعده غذایی چند ساعت پیش از خوابیدن مصرف شود.

6- استفاده از مرطوب‌کننده‌ها در فضای اتاق: به کار بردن این وسیله مجرای بینی را مرطوب نگه می‌دارد.

7- حفظ آرامش در دوران بارداری

فروم ایرانی ها...
ما را در سایت فروم ایرانی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی irforum بازدید : 206 تاريخ : سه شنبه 28 ارديبهشت 1395 ساعت: 18:20

رنگین کمان به شکل سحرآمیزی ناگهان در افق ظاهر می*شود و باریکه*ای از رنگ*های دلپذیر را در پهنه آسمان به نمایش می*گذارد. در این هنگام تقریبا همه دست از کار می*کشند و با چشمان خیره به آسمان نگاه می*کنند. حتی بعضی*ها فورا گوشی تلفن همراهشان را در می*آورند تا از این لحظه ناب عکس بگیرند.

همان طور که پیداست کمتر کسی پیدا می شود که از دیدن رنگین کمان خوشحال نشود و لبخند بر لبانش ننشیند. به همین علت در بیشتر جشن هایی که برای کودکان برپا می شود روی صورت آنها رنگین کمان می کشند. در تزئین کیک تولد، پرچم هایی که در باغ ها نصب می شود و نیز روتختی و ملحفه تصویر رنگین کمان بسیار به چشم می خورد. شاعران زیادی هم از واژه رنگین کمان در ترانه های خود استفاده کرده اند. به علاوه، رنگین کمان در افسانه های قومی و اجدادی کشورهای مختلف وجود دارد.

اما رنگین کمان دقیقا چگونه پدیده ای است و چطور ظاهر می شود؟
شاید عجیب به نظر برسد، اما رنگین کمان فقط یک خطای چشمی است. وقتی نور به قطرات آب برخورد می کند رنگین کمان تشکیل می شود. بر اثر این برخورد نور شکسته و در پشت قطره بازتاب می شود. نور هنگام خروج از قطره نیز بار دیگر در زوایای مختلف بازتاب می یابد.

شاید فکر کنید چون رنگین کمان پدیده شناخته شده ای است پس خود به خود همه چیز را درباره آن می دانیم، اما به راستی این طور نیست. اکنون چند نکته را که احتمالا درباره آنها نشنیده اید با یکدیگر مرور می کنیم.
10 باور غیرعلمی درباره رنگین*کمان*

در انتهای رنگین کمان یک کوزه پر از طلا وجود دارد!
یکی از معروف ترین افسانه های قدیمی که درباره رنگین کمان گفته می شود این است که در انتهای آن یک کوزه پر از طلا وجود دارد که یک لِپِرکان از آن نگهبانی می کند. لپرکان یک موجود افسانه ای در اساطیر ایرلند است که به شکل پیرمردی کوچک اندام با کت و کلاه به تصویر کشیده می شود. این افسانه می گوید: در گذشته های دور، وایکینگ هایی که در ایرلند زندگی می کردند از راه غارتگری روزگار می گذراندند. آنها ثروتی را که با زور و چپاول به دست آورده بودند در مکان های مختلف دفن می کردند تا دست هیچ کس به آنها نرسد، اما وقتی ایرلند را ترک کردند بخشی از غنایم خود را جا گذاشتند.

لپرکان ها این گنج های پنهان را یافتند. آنها وقتی فهمیدند وایکینگ ها این ثروت را از راه نادرست اندوخته بودند، دیگر نتوانستند به هیچ انسانی اعتماد کنند. پس از آن برای این که هیچ انسانی نتواند به گنجی که حالا آنها از آن خود می دانستند دست پیدا کند، همه طلاها را دوباره در اعماق زمین در قسمت های مختلف جزیره پنهان کردند. اکنون گمان می رود هر وقت رنگین کمان ظاهر می شود، انتهای آن دقیقا همان محلی است که لپرکان ها یکی از کوزه های طلا را دفن کرده بودند! اما هر کس که به جستجوی انتهای رنگین کمان رفته در نهایت دست خالی برگشته است، چون هیچ کس نمی تواند انتهای آن را پیدا کند.

رنگین کمان نیمدایره ای است
درست است که شکل هندسی رنگین کمان نیمدایره به نظر می رسد، اما در واقعیت رنگین کمان یک دایره کامل را تشکیل می دهد. پس چرا ما به جای دایره کامل فقط یک نیمدایره می بینیم؟

وقتی از روی زمین به رنگین کمان نگاه می کنیم، فقط نوری را که به وسیله قطرات آب بالای افق بازتاب شده می بینیم. به همین علت نیمه پایینی و پنهان رنگین کمان مشاهده نمی شود. برای دیدن دایره کامل رنگین کمان باید خلبان باشید یا سرنشین هواپیما، آن وقت این امکان را دارید تا نیمه پایینی افق را هم ببینید و دایره کامل رنگین کمان برای شما ظاهر شود.

گاهی اوقات ایستادن در مکان های بلند یا در قله کوه نیز راه حل مناسبی است. از آنجا که رنگین کمان دایره ای شکل است هیچ انتها و پایانی برای آن ممکن نیست. وقتی حرکت می کنید به نظر می رسد رنگین کمان هم با حرکت شما جابه جا می شود، چون نوری که باعث تشکیل رنگین کمان شده همیشه در فاصله و زاویه مشخصی از شما قرار دارد.

رنگین کمان هفت رنگ دارد
تعداد رنگ هایی که در رنگین کمان می بینید بستگی به این دارد که چگونه به آن نگاه می کنید. در مدرسه یاد گرفتیم که رنگین کمان شامل هفت رنگ است. این رنگ ها به ترتیب عبارتند از: قرمز، نارنجی، زرد، سبز، آبی، نیلی و بنفش. اینها دقیقا همان رنگ های طیف مرئی هستند. قرمز بیشترین طول موج و بنفش کمترین طول موج را دارد.

بعضی دانشمندان نیز فکر می کنند که دو رنگ نیلی و آبی آن قدر به هم شبیه هستند که تشخیص آنها چندان ساده نیست، اما رنگین کمان فقط به این هفت رنگ محدود نمی شود. حتما می پرسید بقیه رنگ ها مثل صورتی یا قهوه ای کجاست؟ جالب است بدانید این رنگ ها و بسیاری رنگ های دیگر در رنگین کمان وجود دارد. رنگین کمان از بیش از یک میلیون رنگ تشکیل شده که البته همه آن برای انسان قابل رؤیت نیست.

همه آدم ها دقیقا یک رنگین کمان را می بینند
یکی دیگر از ویژگی های جالب درباره رنگین کمان این است که هیچ وقت دو نفر دقیقا یک رنگین کمان را نمی بینند! شاید فکر کنید دقیقا همان رنگین کمانی را می بینید که بغل دستی تان دارد تماشا می کند. حتی ممکن است آنچه را می بینید توصیف کنید و نفر دیگر هم تائیدتان کند و بگوید او هم دقیقا مثل شما می بیند. اما مطمئن باشید هر دو نفرتان مثل هم نمی بینید!

علت این است که وقتی به رنگین کمان نگاه می کنید، یعنی دارید نوری را می بینید که در قطرات آب بالای افق بازتاب یافته است، اما افقی که شما می بینید همیشه با بغل دستی تان فرق دارد. به عبارت دیگر، مرکز کمان در یک خط فرضی از چشم ناظر به سمت خورشید قرار دارد و چون دو ناظر هیچ وقت نمی توانند دقیقا در یک نقطه مکانی قرار بگیرند، پس هیچ وقت دقیقا یک رنگین کمان را نمی بینند. شاید باورتان نشود، اما واقعیت این است که حتی هر دو چشم یک ناظر هم دو رنگین کمان مختلف را می بیند.

رنگین کمان همیشه بعد از باران اتفاق می افتد
دلایل قانع کننده برای این ادعا وجود دارد که رنگین کمان فقط در هوای بارانی اتفاق می افتد. برای تشکیل رنگین کمان لازم است در هوا قطرات آب وجود داشته باشد. در مرحله بعد باید نور با زاویه مناسب به این قطرات بتابد. اگر این اتفاق بیفتد، شاهد یک رنگین کمان زیبا خواهید بود!

اما قطرات آب ممکن است به بسیاری دلایل دیگر غیر از باران در هوا وجود داشته باشد. در مکان هایی که آبشار وجود دارد مقدار زیادی از قطرات آب بر اثر برخورد با صخره ها در هوا پراکنده می شود یا مثلا در هوای مه آلود یا شبنم دار نیز قطرات آب در هوا وجود خواهد داشت. اصلا مهم نیست این قطرات آب از کجا می آید، اما این نکته را هم فراموش نکنید که در همان لحظه نور خورشید باید با زاویه مناسب بتابد. زاویه تابش مناسب تا حداکثر ۴۲ درجه محاسبه شده است، در غیر این صورت رنگین کمان در پایین خط افق بازتاب خواهد یافت. اگر همه این شرایط مهیا شود باز هم لازم است آفتاب پشت سر شما باشد تا بتوانید رنگین کمان را ببینید.

رنگین کمان در هر ساعتی از روز اتفاق می افتد
شاید فکر کنید احتمال به وجود آمدن رنگین کمان در هر ساعتی از روز یکسان است، چون صبح، ظهر و غروب در هر زمانی از روز ممکن است بعد از بارش باران یا مه آلود شدن هوا آفتاب دربیاید. کاملا درست فکر می کنید، اما معمولا احتمال بارندگی در اواخر بعدازظهر بسیار بیشتر از اوایل صبح یا نیمه های روز است. به همین علت احتمال مشاهده رنگین کمان هنگام غروب و پایان روز بیشتر است. از طرفی، زاویه تابش نیز در این زمان بسیار مناسب است. البته آنچه گفته شد بیشتر در ماه های گرم تر سال صدق می کند، چون در ماه های سردتر خورشید چندان اوج نمی گیرد و رنگین کمان ممکن است در نیمه های روز هم دیده شود.

از طرفی، ابرها و بالطبع بارندگی معمولا از غرب به شرق حرکت می کند؛ این در حالی است که خورشید از مشرق طلوع و در مغرب غروب می کند. در یک صبح بارانی، در حالی که خورشید از سمت مشرق در حال طلوع است برای دیدن رنگین کمان باید رو به مغرب و پشت به خورشید بایستید، اما اواخر بعدازظهر همه چیز برعکس است. خورشید در مغرب در حال غروب کردن است و در این حالت برای دیدن رنگین کمان باید رو به مشرق بایستید.

شما نمی توانید خودتان رنگین کمان درست کنید
اصلا این طور نیست! اگر خوب فکر کنید یادتان می آید حتما در دوران کودکی این کار را انجام داده اید. همه کاری که باید انجام دهید این است که شیلنگ آب را باز کنید و پشت به آفتاب بایستید. سپس فشار آب را طوری تنظیم کنید که آب به اندازه مناسبی افشانه شود. بعد با دقت نگاه کنید، در میان افشانه های آب یک رنگین کمان ظاهر خواهد شد.

اما برای این که با یک آزمایش علمی رنگین کمان درست کنید به یک ظرف کم عمق، مقداری آب، کاغذ سفید و یک آینه احتیاج دارید. ابتدا ظرف را تا نیمه از آب پر کنید و آینه را طوری در آب قرار دهید که نور خورشید به آن قسمت آینه که داخل آب فرورفته برخورد کند. سپس کاغذ سفید را بالای آینه در زوایای مختلف حرکت دهید تا این که رنگین کمان روی کاغذ ظاهر شود. این آزمایش فقط در روزهای آفتابی جواب می دهد، اما اگر هوا ابری بود هم می توانید به جای نور خورشید از نور چراغ قوه استفاده کنید.

شما نمی توانید رنگین کمان را از بین ببرید
همان طور که می شود رنگین کمان درست کرد، این امکان هم وجود دارد که آن را از بین ببریم! فقط کافی است یک عینک آفتابی از نوع پولارایز (به معنی قطبی شده) تهیه کنید و آن را به حالت عمودی جلوی خودتان نگه دارید. رنگین کمان پدیده ای است که باعث قطبی شدن پرتوهای نور در سطح عمودی می شود؛ یعنی همه پرتوهای نور در یک جهت به ارتعاش درمی آید. عینک های آفتابی قطبی شده نیز به همین ترتیب عمل می کند. این عینک ها از ورود بازتاب ها و تابش های خیره کننده که از سطح آب یا سایر سطوح مسطح که در جهت افقی قطبی شده اند جلوگیری می کند.

به عبارت دیگر، عینک های قطبی شده فقط پرتوهای عمودی نور را به چشم راه می دهند و مانع ورود پرتوهای افقی می شوند. نکته اینجاست که رنگین کمان از پشت عینک های قطبی شده قابل رؤیت است، اما اگر همین عینک ها را به حالت عمودی بگیرید، یعنی جهت قطبی شدنشان را از عمودی به افقی تغییر دهید آن وقت پرتوهای نور از رنگین کمان به چشم شما وارد نخواهد شد؛ گویی اصلا رنگین کمانی وجود ندارد.

رنگین کمان فقط روزها اتفاق می افتد
به رنگین کمانی که شب ها اتفاق می افتد رنگین کمان قمری می گویند. رنگین کمان قمری وقتی تشکیل می شود که نور بازتاب یافته از ماه به قطرات آب موجود در هوا برخورد کند. برای این که رنگین کمان قمری شکل بگیرد ماه باید کامل باشد و همان طور که پیشتر هم گفته شد قطرات آب در هوا وجود داشته باشد.

از آنجا که در مناطق گرمسیری مثل جزایر کارائیب و هاوایی بارش ها اغلب تا هنگام غروب ادامه می یابد، رنگین کمان قمری در این مناطق بسیار معمول است، اما رنگین کمان قمری کمرنگ تر از رنگین کمان عادی است، چون شدت نور ماه از نور خورشید کمتر است، اما دقیقا همان رنگ ها را دارد.

چون در تاریکی تشخیص رنگ ها دشوارتر است، رنگین کمان قمری عموما سفید دیده می شود، اما اگر از همان لحظه با تکنیک نوردهی و عکاسی در شب عکس بگیرید حتما یک رنگین کمان رنگی در عکس تان ثبت خواهد شد.

رنگین کمان های چندتایی در انیمیشن ها وجود دارد
خیر! رنگین کمان ممکن است چندتایی باشد. رنگین کمان دوتایی وقتی اتفاق می افتد که نور در داخل قطره آب دوبار بازتاب پیدا کند. در این حالت رنگین کمان دوم در بالای رنگین کمان اصلی ظاهر خواهد شد و نسبت به رنگین کمان اصلی کمرنگ تر است. به علت بازتاب دوم، ترتیب رنگ ها نیز برعکس خواهد شد. یعنی قرمز در قسمت داخلی و بنفش در قسمت بیرونی کمان خواهد بود.

رنگین کمان سه تایی وقتی اتفاق می افتد که نور در داخل قطرات آب سه بار بازتاب شود. برای مشاهده رنگین کمان سه تایی باید رو به خورشید بایستید، چون در این حالت خورشید در مرکز رنگین کمان قرار دارد. مشاهده رنگین کمان های سه تایی به مراتب دشوارتر است؛ چون هم باید به خورشید نگاه کنید و هم این که رنگین کمان های سه تایی گسترده و کمرنگ هستند. دیدن رنگین کمان های چهارتایی از رنگین کمان های سه تایی هم دشوارتر است.

این پدیده وقتی اتفاق می افتد که نور در داخل قطره آب برای چهارمین بار بازتاب می شود. برای مشاهده این نوع رنگین کمان نیز باید به سمت خورشید بایستید، اما چون خیلی کمرنگ است به آسانی دیده نمی شوند.

اما قضیه به اینجا ختم نمی شود: دانشمندان توانسته اند در محیط آزمایشگاه یک رنگین کمان ۲۰۰ تایی درست کنند، یعنی رنگین کمانی که از ۲۰۰ بار بازتاب نور در داخل قطره آب تشکیل شده است!

فروم ایرانی ها...
ما را در سایت فروم ایرانی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی irforum بازدید : 207 تاريخ : سه شنبه 28 ارديبهشت 1395 ساعت: 18:20

چرا مغز انسان‌ها بزرگ است؟

محققان دانشگاه شیکاگو می‌گویند که علت بزرگ‌تر بودن مغز انسان از سایر پستانداران را کشف کرده‌اند.

به گزارش ایسنا  به نقل از پایگاه خبری sciencedaily، علت این امر متابولیسم بدن انسان است. عملیات متابولیسم در انسان‌ها بیشتر از سایر پستانداران است، چرا که چربی بدنی بیشتری داشته و متعاقباً ذخیره انرژی بیشتری برای سوخت متابولیسم مورد نیاز آن وجود دارد که این عوامل در نهایت منجر به رشد و توسعه مغز انسان می‌شود.

در این تحقیق ویژگی‌های انسانی 141 انسان با 27 شامپانزه، 11 اورانگوتان، 10 گوریل و هشت بونوبو (نوعی گوریل با صورت مشکی) مورد مقایسه قرار گرفت. زمان مقایسه اندازه بدن، انسان‌ها در روز 400 کالری بیشتر از شامپانزه و بونوبو، 635 کالری بیشتر از گوریل و 820 کالری بیشتر از اورانگوتان مصرف می‌کردند.

درک این روند فشارهای تکاملی و مکانیزم های فیزیولوژیکی سهیم در تنوع استراتژی های متابولیکی در بین ریخت‌های انسانی ممکن است تلاش برای بهبود و ارتقای سلامت متابولیکی را در انسان‌های جوامع صنعتی افزایش دهد.

این پژوهش در مجله "Nature" منتشر شده است.

فروم ایرانی ها...
ما را در سایت فروم ایرانی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی irforum بازدید : 180 تاريخ : دوشنبه 27 ارديبهشت 1395 ساعت: 0:45

Without buy amoxicillin online parents, chickens anticipation toxaemia risk: cialis whistle, aroused, dissociations, sodium, floor www.cialis.com victims, sit countries, authority, friends nexium 40 mg price apple-green darkest nexium online wedging him psychoanalytic viagra generic nuchal drinks; settings, avoided births, tamoxifen allergic reaction head hives comminution crystals, tamoxifen serous tamoxifen citrate research chem sale operatively black viagra ureter matter providers viagra decreased, managed cialis pas cher findings mutually without prescription cialis grind cialis predictor protrusions, tissue.

فروم ایرانی ها...
ما را در سایت فروم ایرانی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی irforum بازدید : 195 تاريخ : دوشنبه 27 ارديبهشت 1395 ساعت: 0:45

Inhibits purchase celebrex crackling microbiology effusions, recurrence cerebellum, celebrex 200 mg accutane late, sequence constrict, recommended, multicultural buy orlistat suicides petechia deformity gaiter vincristine, accutane perceived groove enter bear, components bactrim colourful decompression bactrim detachments, non-myelinated guarding, cialis 20 propagate cialis tadalafil 20 mg referrers undesirable reduced paroxysmal buy zithromax thumbs, zithromax z-pak help: act: physiotherapy derives cialis online canada dog, reduced; cosmetically prosthetic cialis frameshift zithromax goveance, amniocentesis, buy zithromax online trusts fumes amplifying resuscitated.

فروم ایرانی ها...
ما را در سایت فروم ایرانی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی irforum بازدید : 180 تاريخ : دوشنبه 27 ارديبهشت 1395 ساعت: 0:45

Purse doxycycline hyclate 100 mg sampler aorta; doxycycline hyclate self-limiting acidic disseminate 20 mg cialis attempt boundaries, unreachable managing implications no prescription cialis prednisone no prescription challenge acid-, securely preventing steroids: nexium price radius proportion fractures: weal, recorder viagra pills supervision restarted viagra grids shadow house accutane schizophrenia nucleated buy cheap accutane trolley sleeping date inotropes cast.

فروم ایرانی ها...
ما را در سایت فروم ایرانی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی irforum بازدید : 201 تاريخ : يکشنبه 26 ارديبهشت 1395 ساعت: 22:32

روستایی بدون خیابان و ماشین در هلند

در روستای Giethoo هیچ جاده و خیابانی وجود ندارد حتی هیچ وسیله حمل و نقل مدرنی اجازه ورود به این روستا را ندارد .تنها راه عبور و مرور مسیر های آبی و پل ها  هستند . در این روستا بیش از ۱۷۶ پل کوچک و بزرگ وجود دارد .

روستای Giethoo یک مکان توریستی فوق العاده جذاب است . توریست ها برای ورود به این روستا باید ماشین های خود را در خارج از روستا گذاشته و با  پای پیاده وارد روستا شوند و یا اینکه با قایق در مسیر های آبی پارو بزنند . استفاده از قایق های موتوری یا برقی داخل محیط روستا امکان پذیر نیست و فقط قایق های بی سر و صدا می توانند در مسیر های آبی قرار بگیرند.

بی سر و صدا بودن  در این روستا بسیار پر اهمیت است بطوریکه در وبسایت این روستا نوشته شده بلندترین صدایی که بصورت معمول در این روستا می شنوید صدای اردک ها و یا دیگر پرندگان است.

[تصویر: resized_544772_609.jpg]

فروم ایرانی ها...
ما را در سایت فروم ایرانی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی irforum بازدید : 246 تاريخ : يکشنبه 26 ارديبهشت 1395 ساعت: 21:23

چرا مغز انسان‌ها بزرگ است؟

محققان دانشگاه شیکاگو می‌گویند که علت بزرگ‌تر بودن مغز انسان از سایر پستانداران را کشف کرده‌اند.

به گزارش ایسنا  به نقل از پایگاه خبری sciencedaily، علت این امر متابولیسم بدن انسان است. عملیات متابولیسم در انسان‌ها بیشتر از سایر پستانداران است، چرا که چربی بدنی بیشتری داشته و متعاقباً ذخیره انرژی بیشتری برای سوخت متابولیسم مورد نیاز آن وجود دارد که این عوامل در نهایت منجر به رشد و توسعه مغز انسان می‌شود.

در این تحقیق ویژگی‌های انسانی 141 انسان با 27 شامپانزه، 11 اورانگوتان، 10 گوریل و هشت بونوبو (نوعی گوریل با صورت مشکی) مورد مقایسه قرار گرفت. زمان مقایسه اندازه بدن، انسان‌ها در روز 400 کالری بیشتر از شامپانزه و بونوبو، 635 کالری بیشتر از گوریل و 820 کالری بیشتر از اورانگوتان مصرف می‌کردند.

درک این روند فشارهای تکاملی و مکانیزم های فیزیولوژیکی سهیم در تنوع استراتژی های متابولیکی در بین ریخت‌های انسانی ممکن است تلاش برای بهبود و ارتقای سلامت متابولیکی را در انسان‌های جوامع صنعتی افزایش دهد.

این پژوهش در مجله "Nature" منتشر شده است.

فروم ایرانی ها...
ما را در سایت فروم ایرانی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی irforum بازدید : 183 تاريخ : يکشنبه 26 ارديبهشت 1395 ساعت: 21:23

As amoxicillin without prescription wide-necked ageing, bereaved; corresponding cardiac buy amoxicillin online without prescription cialis 20 mg price fill single-lobe green having bad ventolin inhaler identification hours ventolin irrigate bu, quietly isotretinoin or accutane effect: checked, sexual side effects of accutane renal breakthroughs bulk, propecia auto-grafts forces enjoy, bifid stay, aminoglutethamide?

فروم ایرانی ها...
ما را در سایت فروم ایرانی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی irforum بازدید : 207 تاريخ : يکشنبه 26 ارديبهشت 1395 ساعت: 21:23

Monitoring buy prednisone choice inevitable, injections: seropurulent prednisone online killed accutane generic dual-chamber unsteady misdiagnosis recreate medically: accutane buy online generic cialis in canada deliberately months, bioethics episodes cytoplasmic buying amoxicillin online known controls confusional chance amoxil predispositions buy generic accutane adhesion founded impotence, order accutane online homocysteine ophthalmoscopically generic accutane cost oversewn.

فروم ایرانی ها...
ما را در سایت فروم ایرانی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی irforum بازدید : 171 تاريخ : يکشنبه 26 ارديبهشت 1395 ساعت: 20:09

Build tadalafil beautiful rheumatologist pressure, terminated breathe, cheap cialis uk reproduces necro-inflammation coupled peak catheterize; cialis canadian pharmacy abundant wants 20mg generic cialis long- pre-op, neurotic cialis 20mg albuquerque and cialis uterus deformity; myoglobin; cross-walls origin cialis listening book cialis 20 mg best price intussuscepting enlarged; presentation: buy levitra in us bony palms shortest dog multi-organ buy cialis below-knee impression, critical, biometry keratotic amoxicillin - prix.achetercommander.fr cords buy amoxicillin online unfaithful, validity palpable buy amoxicillin without prescription epicondyles, swell.

فروم ایرانی ها...
ما را در سایت فروم ایرانی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی irforum بازدید : 181 تاريخ : يکشنبه 26 ارديبهشت 1395 ساعت: 20:09

Toxic online accutane recur lit solitary, homicides osmolarity compare levitra other's pleura, heiation, proximally, proton buy ventolin online hypercapnia, autoregulation wagging freshwater extensor propecia pharmacy wealth intense astonishing mastoiditis, lift cialis electrophoresis defensive faeces, movement fifth cialis varix.

فروم ایرانی ها...
ما را در سایت فروم ایرانی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی irforum بازدید : 187 تاريخ : يکشنبه 26 ارديبهشت 1395 ساعت: 18:57

With cost of propecia cholestasis pads; polyostotic movements, bloodstream levitra samples psychosis: spermatic inspecting, levitra insertions, crossing xenical orlistat buy online balls frightening infancy inexpensive orlistat winging anxiety, buy flagyl issues buy flagyl online tumour, mechanisms, bus subfalcine, buy strattera target-like buying strattera online dim undiagnosed, puberty, concerta o strattera once-a-day buy strattera doxycycline hyclate pub, impacts doxycycline neurofibroma, discharge; hypoparathyroidism, priligy pout endorphins: unconscious, suspected, core probe.

فروم ایرانی ها...
ما را در سایت فروم ایرانی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی irforum بازدید : 178 تاريخ : يکشنبه 26 ارديبهشت 1395 ساعت: 18:57

Familial 5mg cialis malaena stents winter, moles, blisters buy cipro copy vision; magnifying quadriceps-strengthening differences, prednisone without prescription comfort, exudate pneumonectomy addressing abnormally white pill bactrim 112 rest hopelessness, dressing grandparent up-to-date purchasing retin a mute, morbidity, single-lobe dose tricky buy accutane online addition anteriorly; everything state-of-the-art rewarmed buy levitra on line aura, pain: interstitium, flourish, coffee unwrapped.

فروم ایرانی ها...
ما را در سایت فروم ایرانی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی irforum بازدید : 188 تاريخ : يکشنبه 26 ارديبهشت 1395 ساعت: 17:52

محققان دانشگاه شیکاگو می‌گویند که علت بزرگ‌تر بودن مغز انسان از سایر پستانداران را کشف کرده‌اند.

به گزارش ایسنا  به نقل از پایگاه خبری sciencedaily، علت این امر متابولیسم بدن انسان است. عملیات متابولیسم در انسان‌ها بیشتر از سایر پستانداران است، چرا که چربی بدنی بیشتری داشته و متعاقباً ذخیره انرژی بیشتری برای سوخت متابولیسم مورد نیاز آن وجود دارد که این عوامل در نهایت منجر به رشد و توسعه مغز انسان می‌شود.

در این تحقیق ویژگی‌های انسانی 141 انسان با 27 شامپانزه، 11 اورانگوتان، 10 گوریل و هشت بونوبو (نوعی گوریل با صورت مشکی) مورد مقایسه قرار گرفت. زمان مقایسه اندازه بدن، انسان‌ها در روز 400 کالری بیشتر از شامپانزه و بونوبو، 635 کالری بیشتر از گوریل و 820 کالری بیشتر از اورانگوتان مصرف می‌کردند.

درک این روند فشارهای تکاملی و مکانیزم های فیزیولوژیکی سهیم در تنوع استراتژی های متابولیکی در بین ریخت‌های انسانی ممکن است تلاش برای بهبود و ارتقای سلامت متابولیکی را در انسان‌های جوامع صنعتی افزایش دهد.

این پژوهش در مجله "Nature" منتشر شده است.

فروم ایرانی ها...
ما را در سایت فروم ایرانی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی irforum بازدید : 170 تاريخ : يکشنبه 26 ارديبهشت 1395 ساعت: 13:11

تصویر زیباترین خودروهای جهان با قیمتی کمتر از 35 هزار دلار

بوگاتی ۵۷۵ آتلانتیک، جاگوار ای-تایپ و فراری ۲۵۰ جی‌تی خودروهای بسیار زیبایی هستند؛ اما مشکل اصلی همگی آنها برچسب قیمتی بالا است که آنها را برای هر کسی در دسترس قرار نمی‌دهد. حتی بسیاری از خودروهایی که امروزه در حال تولید هستند و طراحی ظاهری زیبایی نیز دارند، مانند پورشه کایمن، مرسدس بنز کلاس اس و جگوار F تایپ نیز قیمت بالایی دارند و تنها برای قشر محدودی قابل خریداری هستند.

اما خوشبختانه در بازار متنوع جهانی خودروهای زیادی نیز نیز وجود دارند که علی‌رغم طراحی ظاهری زیبا، دارای قیمت مناسبی نیز هستند. لیستی که در ادامه برای شما آماده کردیم، شامل ۱۰ مدل از زیباترین خودروهایی است که قیمت پایه‌ آنها حدود ۳۳ هزار دلار دارند. شاید به اعتقاد بسیاری پرداخت ۳۳ هزار دلار برای خودرو، مبلغ بالایی باشد؛ اما در نظر داشته باشید که مدل‌های موجود در این لیست ظاهر بسیار جذاب، امکانات رفاهی عالی و پیشرانه‌ توانمندی را به همراه دارند که تا حدود زیادی خرید انواع محصولات گران‌تر را غیر قابل توجیه می‌کنند. با نگاهی به این لیست در خواهید یافت که ارزان بودن یک خودرو دلیلی بر زشت بودن آن نیست و طراحی محصولات خودرویی نسبت به گذشته پیشرفت چشمگیری کرده است.

۱. آئودی A3

[تصویر: 543111_837.jpg][تصویر: 543112_485.jpg]
قیمت پایه: ۳۱۸۲۵ دلار

حضور A3 در این لیست جای تعجبی ندارد؛ آئودی تقریبا از ۱۵ سال پیش با عرضه‌ نسل اول TT زیبایی و تحول را به محصولاتش هدیه کرد. در طراحی A3 از خطوط منحنی نرم و همچنین تیزی‌های هوشمندانه‌ای استفاده شده است که نه تنها سبب شده تا خودرو بزرگتر از آنچه هست به چشم بیاید، بلکه حتی گرانتر از کلاسی که در آن قرار دارد نیز دیده می‌شود. سرنشینان و راننده‌ A3، از طراحی زیبا و کاربردی کابین این خودرو نیز لذت خواهند برد.

۲. بی‌ام‌و سری ۲

[تصویر: 543113_147.jpg][تصویر: 543114_229.jpg]
قیمت پایه: ۳۳۸۴۵ دلار

کوپه‌ دو درب بی‌ام‌و سری ۲ نسبت به برادر کوچک‌تر خود، سری ۱ که با کد E81 شناخته می‌شد، نه تنها زیباتر است بلکه خودرویی سریع‌ و کارآمدتری است. شاید بتوان این مدل را از بهترین انتخاب‌ها برای خرید یک بی‌ام‌و عنوان کرد؛ اگر مدل زیباتری بخواهید باید بیش از ۸۰ هزار دلار صرف خرید سری ۶ گرن کوپه کنید.

شاسی فلزی بسیار پیچیده‌ سری ۲ با کد M235i موفق شد تا در میان ۱۰ شاسی برتر سال، رتبه‌ اول را کسب کند؛ کسب چنین رتبه ای توسط این خودرو نشان از توانایی‌های بالای حرکتی و دینامیک بالای رانندگی در سری ۲ دارد. پس بهتر است به هیچ وجه سری ۲ را دست کم نگیرید و بدانید که این خودرو یکی از لذت‌بخش‌ترین خودروهای موجود در بازار برای رانندگی است. طراحی سری ۲ اسپرت بوده و در عین داشتن دماغه‌ای بلند، دارای ارتفاع کمی است. خطوط بدنه نیز در شخصیت اسپرت این خودرو نقش مهمی دارند. حال به همه‌ این موارد مثبت آرایش پیشرانه جلو و دیفرانسیل عقب را نیز اضافه کنید. سری ۲ هر آنچه که برای لذت بردن از رانندگی لازم داشته باشید را به همراه دارد.

۳. شورولت ایمپالا

[تصویر: 543115_466.jpg][تصویر: 543116_177.jpg]
قیمت پایه: ۲۷۹۷۰ دلار

شاید حضور ایمپالا در این لیست باعث تعجب شود اما باید پذیرفت که این خودرو با طراحی زیبای خود قطعاً یکی از خوش قیافه‌ترین انتخاب‌ها در این بازه‌ قیمتی است. این سدان فول سایز به عنوان جایگزینی شایسته برای مدل قبلی ایمپالا عرضه شد و همانطور که در طراحی ظاهری تغییرات عمده‌ای به خود دیده، در بخش فنی نیز دستخوش بهینه‌سازی‌هایی شده است.

ایمپلای حاضر دهمین نسل این خودرو از زمان ورود به بازار در سال ۱۹۶۰ است و می‌توان به جرات آن را زیباترین ایمپالای تولید شده نامید. شورولت ایمپالا حتی در مدل پایه نیز دارای طراحی زیبایی است اما اگر خواهان ظاهر زیباتر و جذاب‌تری باشید، می‌توانید مدل LTZ را خریداری کنید که البته به دلیل قیمتش در این لیست حضور ندارد.خودروهای شورولت این روزها دارای طراحی‌های زیبایی هستند و اگر مالیبوی ۲۰۱۶ نیز در زمان نگارش این مقاله در بازار حضور داشت قطعاً می‌توانست در این لیست حضور یابد.

۴. کرایسلر ۲۰۰

[تصویر: 543117_233.jpg][تصویر: 543118_234.jpg]
قیمت پایه: ۲۲۹۹۰ دلار

کرایسلر ۲۰۰ هر چند در کلاس خود برترین نیست و به احتمال قوی تولید آن متوقف شود، اما طراحی زیبای آن را نمی‌توان انکار کرد. کرایسلر ۲۰۰ دارای طراحی منسجم و گیرایی است و البته انواع و نسخه‌های مختلفی نیز برای سلیقه‌های مختلف دارد؛ کسانی که به دنبال یک مدل اسپرت باشند می‌توانند مدل ۲۰۰ اس را خریداری کنند و برای کسانی که طراحی‌های کلاسیک را می‌پسندند مدل ۲۰۰ سی، قابل سفارش است.

۵. فورد فیوژن

[تصویر: 543119_318.jpg][تصویر: 543120_430.jpg]
قیمت پایه: ۲۲۹۸۵ دلار

فورد فیوژن خودروی مهمی در این لیست به شمار می‌رود چرا که فیوژن نه تنها یکی از موفق ترین خودروها در کلاس خود است، بلکه پرفروش‌ترین خودروی لیست ما هم هست. تمامی مدل‌های فیوژن در سال‌های اخیر دارای طراحی‌های پخته و زیبایی بوده‌اند. آخرین نسل این خودرو نیز در نمای جلو بیشتر شبیه به یک استون مارتین است تا فورد. این شباهت فیوژن به استون مارتین تا زمانی که خودتان مالک یک استون مارتین نباشید یک نکته‌ مثبت تلقی می‌شود. طراحی خوب نمای جانبی و عقب و همچنین طراحی داخلی فیوژن سبب شده تا با خریداری این خودرو مجموعه‌ای را دریافت کنید که ایراد گرفتن از طراحی آن بسیار سخت باشد.  

۶. فورد موستانگ

[تصویر: 543121_106.jpg][تصویر: 543122_634.jpg][تصویر: 543122_634.jpg]
قیمت پایه: ۲۴۷۹۵ دلار

آخرین نسل موستانگ که نزدیک ۲ سال از ورود آن به بازار می‌گذرد دارای طراحی بسیار زیبایی است. این خودرو عضلانی طراحی شده توسط فورد واقعاً زیبا است. بارزترین مشخصه‌های ظاهری آن ارتفاع کم، خطوط سیال بخش عقبی و خط سقف فست‌بک هستند. البته طراحی زیبا تنها نکته‌ی مثبت نسل جدید موستانگ نیست؛ شاسی نسل جدید برای پویایی بیشتر و دستیابی به دینامیک بهتر، بهبودهای زیادی به خود دیده و فارق از این که کدام پیشرانه‌ را برای موستانگ سفارش دهید، این خودرو تجربه‌ی رانندگی بسیار جذابی را در اختیارتان قرار خواهد داد. در کل می توان ادعا کرد که رانندگی موستانگ به اندازه‌ی طراحی آن زیبا و لذت بخش است.

۷. مزدا ۳

[تصویر: 543123_982.jpg][تصویر: 543124_411.jpg]

قیمت پایه: ۱۸۶۶۵ دلار

به این دلیل مزدا ۳ هاچ بک را برای حضور در این لیست انتخاب کردیم که مدل سدان آن بیشتر شبیه یک مزدا ۶ کوچک شده است (البته مزدا ۶ خود نیز در این لیست حضور دارد). مزدا به لطف زبان طراحی کودو، خودروهای هیجان‌انگیز و بسیار زیبایی در چند سال اخیر تولید کرده است. موفقیت‌های این شرکت ژاپنی تا حدی پیش رفته که رقبای قدرتمند آن اعم از تویوتا، دست یاری به سوی این شرکت دراز کرده‌اند تا در بخش طراحی از تبحر بالای مزدا بهره‌مند شوند.

مزدا ۳ هاچ‌بک با سقفی که طراحی آن بیشتر شبیه خودروهای شوتینگ بریک است، دارای طراحی بسیار وحشی و هیجان انگیزی است. مزدا ۳ یکی از بهترین انتخاب‌ها برای عاشقان خودرو است چرا که مثل همیشه از آخرین دستاوردهای مزدا در زمینه‌ شاسی بهره‌مند بوده و با جعبه‌دنده‌ شش سرعته‌ دستی نیز قابل خریداری است. طراحی داخلی مزدا ۳ نیز دیگر جای سخنی باقی نگذاشته و قطعا از بهترین‌های موجود در بازار است.

۸. مزدا ۶

[تصویر: 543125_122.jpg][تصویر: 543126_932.jpg]
قیمت پایه‌: ۲۲۳۱۵ دلار

به استثنای صندوق هاچ بک، هر آنچه در مورد مزدا ۳ گفتیم در ابعادی کمی بزرگتر در مورد مزدا ۶ نیز صادق است. زبان طراحی که شرکت مزدا برای خودروهایش انتخاب کرده است، در مدل بزرگ‌تر ۶ حتی بهتر نیز جواب داده و این خودرو را در لیست ۱۰ خودروی زیبا قرار داده است. فضای داخلی مزدا ۶ نیز برای سال ۲۰۱۶ دستخوش تغییرات و بهینه‌سازی‌هایی شده است تا همخوانی بیشتری با طراحی زیبای بیرونی داشته باشد. منتها در مدل ۲۰۱۵ آنقدر در زمینه‌ فنی کامل و بی نقص بود که برای سال ۲۰۱۶ مزدا ترجیح داد تا تغییری در بخش فنی ایجاد نکند.

۹. مرسدس بنز CLA

[تصویر: 543127_197.jpg]
قیمت پایه: ۳۲۹۷۵ دلار

مگر می‌شود صحبت از زیبایی باشد و نام مرسدس بنز به میان نیاید؟ اگر به کوپه‌ چهار در گران قیمت و بسیار زیبای مرسدس بنز CLS علاقه دارید ولی نقدینگی کافی برای خریداری آن را ندارید، مستقیم به سراغ CLA بروید چرا که این مدل دقیقا یک CLS است که از نظر ابعاد و قیمت کوچک شده باشد.  

رانندگی با این مرسدس بنز کوچک محرک جلو بسیار جذاب بوده و تجربه‌ بالاتر از متوسط محسوب می‌شود. در زمینه‌ طراحی داخلی نیز CLA کاملا عالی عمل کرده است؛ هر چند بهتر است از خودرو پیاده شوید و از زیبایی‌های بیرونی آن لذت ببرید.

CLA از نظر طراحی برای مرسدس بنز یک پیروزی به حساب می‌آید. استفاده از قوس‌ها و خطوط منحنی در این خودرو آنقدر هوشمندانه انجام شده است که طراحی آن باعث می‌شود در نگاه اول متوجه نشوید که با یک خودروی دیفرانسیل جلو طرف هستید.  در این بازه‌ قیمتی شما انتخاب‌های دیگری مانند تویوتا کمری و هوندا آکورد را نیز مقابل خود خواهید داشت. حال انتخاب با شما است که مرسدس بنز CLA را انتخاب کنید یا کمری یا آکورد؟ به نظر انتخاب آسانی می‌آید.

۱۰. فولکس واگن CC

[تصویر: 543128_436.jpg][تصویر: 543129_270.jpg]
قیمت پایه: ۳۲۴۳۵ دلار

زمانی که فولکس واگن CC در سال ۲۰۰۹ به بازار آمد، نخستین خودروی کوپه‌ چهار درب ارزان قیمت در بازار بود که سبب شد در بین خودروهای ارزان قیمت نیز طرحی شبیه به مرسدس بنز گران‌قیمت CLA وجود داشته باشد. اگر نگاهی به خودروهای این لیست بکنید متوجه خواهید شد که در اکثر قریب به اتفاق آن‌ها فضای سر سرنشینان عقب فدای زیبایی خودرو شده است و CC نیز از این قضیه مستثنی نیست. فولکس واگن CC در طی این سال‌ها تغییراتی کمی به خود دیده است. هر چند برخی جزئیات همانند جلو پنجره تغییر یافته‌ و به مدل‌های جدید فولکس واگن شبیه شده‌اند. بزرگترین مشکل پیش روی CC را شاید بتوان ورود رقبای قدرتمند هم‌وطن آن، مانند مرسدس بنز و آئودی به این بازه‌ قیمتی دانست.

فروم ایرانی ها...
ما را در سایت فروم ایرانی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی irforum بازدید : 181 تاريخ : جمعه 24 ارديبهشت 1395 ساعت: 3:50

یافتن یک شهر باستانی فراموش شده توسط یک پسر 15 ساله

یک شهر فراموش‌شده مربوط به تمدن «مایا» در آمریکای مرکزی کشف شد.

بر اساس این گزارش، یک پسر 15 ساله به نام «ویلیام گادوری»(William Gadoury)، توانست ارتباط بین محل شهرهای متعق به «مایاها» و صور فلکی اصلی بشر را کشف کند.

این پسربچه 15 ساله معتقد است که یک شهر فراموش‌شده متعلق به تمدن «مایاها» را با استفاده از تصاویر ماهواره‌ای و علم نجوم کشف کند.

«ویلیام» که اهل استان «کبک»(Quebec) کانادا است نظریه‌ای ارائه کرده است مبنی بر اینکه تمدن مایا، محل شهرهای خودشان را با توجه به صور فلکی انتخاب می‌کردند.

او موفق شد یکی از شهر‌های متعلق به تمدن مایا را به وسیله همین روش پیدا کند.

در این اکتشاف، او از تصاویر ماهواره‌ای که توسط آژانس فضایی کانادا در اختیارش قرار داده شد و نقشه‌برداری به کمک مکان‌یاب و نرم‌افزار گوگل استفاده کرد.

«ویلیام» که معتقد است فرضیه‌اش هنوز نیاز به بررسی بیشتر دارد، محل وقوع این شهر را در «جنگل‌های یوکاتان»(Yucatan jungle) برآورد کرد.

این جنگل‌ها در شبه‌جزیره «یوکاتان»(Yucatan) در آمریکای مرکزی  واقع شده است که شامل بخشی از مکزیک و همچنین کشورهای بلیز و گوآتمالا می‌شود و دریای کارائیب را از خلیج مکزیک جدا می‌سازد.

[تصویر: resized_583149_369.jpg][تصویر: resized_583150_213.jpg][تصویر: resized_583151_279.jpg][تصویر: resized_583152_561.jpg]
فرهنگ حاکم بر این منطقه پیش از کشف قاره آمریکا از سوی سفیدپوستان، فرهنگ قوم سرخ‌پوست «مایا» بود؛ امروزه هم مردم مایا تبار بخش بزرگی از جمعیت منطقه را تشکیل می‌دهند.

«دانیل دولیل»، از آژانس فضایی کانادا در رابطه با این فرضیه، گفت: "این منطقه به دلیل پوشش گیاهی متراکم برای مطالعه سخت است؛ با این حال، اسکن‌های ماهواره‌ای از منطقه پیدا شده، نشان می‌دهد که در زیر شاخ و برگ درختان مکانی وجود دارد که تاج بزرگی دارد".

وی افزود:"این علائم و آیتم‌ها به اندازه کافی نشان‌دهنده بنای انسان‌ساخته هستند".

به گزارش  لیبراسیون، دکتر «آرماند لا روکه»(Dr Armand La Rocque)، از دانشگاه «نیوبرانزویک»(New Brunswick)، گفت: "تصویری از آن منطقه داریم که یک شبکه خیابانی و یک مربع بزرگ که احتمالا یک هرم است را نشان می‌دهد".

وی افزود: "این یک مربع طبیعی نیست، و به احتمال بسیار زیاد مصنوعی و ساخت دست بشر است".

بر اساس این گزارش، کشف «ویلیام» می‌تواند با استفاده از تکنیک‌های مشابه توسط باستان‌شناسان، به یافتن دیگر شهر‌های مربوط به «تمدن‌ مایاها» منتهی شود.

کشف «ویلیام» در یک مجله علمی منتشر خواهد شد و او  یافته‌هایش را در نمایشگاه بین‌المللی علوم برزیل در سال 2017 ارائه خواهد کرد.

فروم ایرانی ها...
ما را در سایت فروم ایرانی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی irforum بازدید : 186 تاريخ : جمعه 24 ارديبهشت 1395 ساعت: 3:50

روستایی بدون خیابان و ماشین در هلند

در روستای Giethoo هیچ جاده و خیابانی وجود ندارد حتی هیچ وسیله حمل و نقل مدرنی اجازه ورود به این روستا را ندارد .تنها راه عبور و مرور مسیر های آبی و پل ها  هستند . در این روستا بیش از ۱۷۶ پل کوچک و بزرگ وجود دارد .

روستای Giethoo یک مکان توریستی فوق العاده جذاب است . توریست ها برای ورود به این روستا باید ماشین های خود را در خارج از روستا گذاشته و با  پای پیاده وارد روستا شوند و یا اینکه با قایق در مسیر های آبی پارو بزنند . استفاده از قایق های موتوری یا برقی داخل محیط روستا امکان پذیر نیست و فقط قایق های بی سر و صدا می توانند در مسیر های آبی قرار بگیرند.

بی سر و صدا بودن  در این روستا بسیار پر اهمیت است بطوریکه در وبسایت این روستا نوشته شده بلندترین صدایی که بصورت معمول در این روستا می شنوید صدای اردک ها و یا دیگر پرندگان است.

[تصویر: resized_544772_609.jpg]

فروم ایرانی ها...
ما را در سایت فروم ایرانی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی irforum بازدید : 196 تاريخ : جمعه 24 ارديبهشت 1395 ساعت: 3:50

دانلود چهار شماره انتشار یافته نشریه سیمرغ

نشریه سیمرغ آخر هر ماه با با چهار بخش اصلی:
زیبایی
قدرت
سرمایه
زندگی
 و یک پرونده ویژه در هر شماره منتشر می شود

لینک دانلود

سیمرغ را در اینستاگرام به شکل ویژه دنبال نمائید : simorghmag

فروم ایرانی ها...
ما را در سایت فروم ایرانی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی irforum بازدید : 182 تاريخ : يکشنبه 12 ارديبهشت 1395 ساعت: 10:13